Tuesday, April 12, 2011

Zul Kulim "SESAT"??

Zul Nordin.. ’firman’ Allah pun hang nak mainkan

Saya beristighfar panjang selepas membaca tulisan Zulkifli Nordin. Hampir keseluruhan isinya mengandungi andaian terhadap sikap Allah dalam isu Anwar Ibrahim. Hanya satu patah perkataan untuk disimpulkan terhadap ZN iaitu SESAT!

Senang-senang beliau membuat kesimpulan bahawa Anwar meliwat dan berzina hanya berdasarkan bukti-bukti yang tiada satu pun berasaskan ketentuan syariat Islam. Mengajak orang ramai berfikir bahawa Allah yang mengutuskan semua ‘bukti-bukti’ itu untuk mensabitkan ‘kedurjanaan’ Anwar. Paling biadap ialah dengan mengandaikan akan firman Allah... (seperti yang ditulisnya). Ulamak-ulamak perlu bangkit untuk menyanggah kesesatan ZN ini.

Jika dahulu beliau mempertahankan bahawa tuduhan zina mesti dibuktikan dengan 4 orang saksi yang adil tetapi selepas beralih kem tuduhan zina hanya boleh disahkan dengan 4 bukti: 1. Datuk SK 2. Video lucah 3.Twitter 4.Jam Omega. Kemudian bermati-matian memberitahu dunia bahawa Anwar memang seorang penzina.

Pada hari pertama isu video lucah itu ditayangkan di TV3... ZN dengan yakin memberitahu seluruh dunia bahawa, memang betul itu Anwar. Hukum apa yang hang pakai untuk mengizinkan melakukan perbuatan Qazaf (menuduh zina) terhadap seorang Muslim?

Padankah dengan sedikit laba dunia, ZN pulun sungguh melakukan apa saja untuk mempertahankan kuasa Najib, BN dan konconya2 sehingga menyepak ke tepi hukum halal haram; sehingga melupakan akibat besar sedang menunggu di akhirat.

No comments: