Friday, November 4, 2011

Haji Ahmadinejad, Haji Najib dan Hajah Rosmah

Ahmadinejad bukan orang bangsawan
Tanpa 23 pengawal tentera. Beliau bebas bergerak bersama jamaah haji serata dunia. Inilah falsafah haji sebenar, tiada kaya, meskin, hamba, bangsawan, orang putih atau hitam, mereka semua tiada beza disisi Allah. 



Beza Pemimipin dengan Rakyat Marhaen



Beginilah cara pemimpin mengerjakan haji. Terlalu jauh bezanya antara pemimpin dan rakyat marhaen sedangkan Allah tidak membezakan kita samada kita pemimpin atau orang biasa. Yang dipandang oleh Allah ialah KETAQWAAN.


Mengapa begitu ramai pengawal yang mengelilingi pemimpin ini. Mengapa takut matikah? Mati akan tiba bila sampai masanya walaupun duduk dalam peti besi berkunci.


Mekah tempat yang dijanjikan selamat.........


Ada sahabat memuatkan gambar di atas dalam facebook nya.


Alangkah bertuah mereka yang diberikan Allah swt kesempatan bertawaf di sekeliling rumah Nya dalam bulan Zulhijjah yang mulia ini.


Cuma yang menarik perhatian dalam gambar diatas adalah puluhan pengawal keselamatan yang mengawal delegasi ini. Pasti kalau ada Saidina Umar al Khatab akan berang beliau melihat keadaan ini kerana ketika utusan (spy) dari Rom (Syam) mengintip Kahlifah Umar yang ketika itu ketua Dunia Islam, dilihatnya pemimpin kuasa dunia ini tidur beralaskan lengannya di bawah pohon tamar tanpa seorang pun pengawal.


Allah swt berfirman:


Dan (ingatlah) ketika Kami jadikan Rumah Suci (Baitullah) itu tempat tumpuan bagi umat manusia (untuk Ibadat Haji) dan tempat yang aman; dan jadikanlah oleh Kamu Makam Ibrahim itu tempat sembahyang. Dan Kami perintahkan kepada Nabi Ibrahim dan Nabi Ismail (dengan berfirman): "Bersihkanlah Rumahku (Kaabah dan Masjid Al-Haraam dari segala perkara yang dilarang) untuk orang-orang yang bertawaf, dan orang-orang yang beriktikaf (yang tetap tinggal padanya), dan orang-orang yang rukuk dan sujud".


Dan (ingatlah) ketika Nabi Ibrahim berdoa dengan berkata: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah (negeri Makkah) ini, negeri yang aman sentosa, dan berikanlah rezeki dari berbagai jenis buah-buahan kepada penduduknya, iaitu orang-orang yang beriman kepada Allah dan hari akhirat di antara mereka". Allah berfirman:" (Permohonanmu itu diterima) tetapi sesiapa yang kufur dan ingkar maka Aku akan beri juga ia bersenang-senang menikmati rezeki itu bagi sementara (di dunia), kemudian Aku memaksanya (dengan menyeretnya) ke azab neraka, dan (itulah) seburuk-buruk tempat kembali". (al Baqarah 125-126) - Demo LaNie


Jahilnya Rosmah Mansor... hahaha..!!!!
1. Labbaik Allahumma Labbaik: Kami memenuhi dan akan melaksanakan perintah-Mu ya Allah.

2. Labbaika la syarika laka labbaik: Tiada sekutu bagi-Mu dan kami insya Allah memenuhi panggilan-Mu.

3. Inna al hamda wa an ni’mata laka wa al mulka la syarika laka: Sesungguhnya segala pujian, nikmat dan begitu juga kerajaan adalah milik-Mu dan tidak ada sekutu bagi-Mu.
Syariat pun tak boleh jaga... apa ntah lagi yang lain2 kan... mampuih pi la kat betina tuuuu... itulah FLOM (kononnya dan tanpa malu mengaku.. hehehe..) kebanggaan melayu2 puak umporno yang mengaku beragama Islam.... hahahaha..

Kepada perempuan2 Melayu yang mengaku beragama Islam... lu orang janganlah mencontohi kelaku dan akhlak pompuan dalam gambaq tuuuu.... lagi elok lu orang tinggalkanlah umPORno yang kononnya perjuangkan Islam... diorang tu semuanya Plastik beb.....

Lu orang sendiri boleh lihat, kebanyakkan pompuan2 melayu yang mengaku beragama Islam dalam umPORno tu... perangai diorang..., perghhhh..... memang tak boleh buat bini laaaaaa.... contoh macam si Senator Lembu Feedlot tuuuu..... hahahaha... itu lagi sekoq Lembu yang tak boleh pakai beb... hahahaha...

Walau bagaimanapun..., gua tak mau banyak komen pasal pompuan dalam gambaq tuuuu... sebabnya dia dah sememangnya jahil dan bebal sejak dari dalam acuan lagi... moga Allah berikan hidayah buatnya. Aminnnn....

Nota:

1) Kejahilan Rosmah Mansor sama level dengan betina kat sini... hahahaha...

2) Mufti pulak hanya berani tegur Khairul Fahmi... cuba2 lah tegur Rosmah Mansor dan penyangak2 pemimpin2 melayu yang mengaku beragama Islam dalam umPORno tu...ada berani ka...???? hahaha.. - ISA


Semoga beroleh Haji Mabrur dan diperkenankan segala doa hamba-hamba Allah yang kini berada di Tanah Suci menunaikan ibadah Haji.

2 comments:

instantinsurance said...

Este blog é uma representação exata de competências. Eu gosto da sua recomendação. Um grande conceito que reflete os pensamentos do escritor. Consultoria RH

Faisal ibni Qatura said...

Bro lawat lah Blog aku gak hehehe http://myqempiregarden.blogspot.com/