Thursday, March 10, 2011

Bukti kukuh Menteri dan Ketua Menteri jadi pengikut Rosmah!

Petikan laporan dari Malaysiakini membuktikan bahawa Rosmah Mansor, suami kepada Najib Tun Razak nampaknya benar-benar berkuasa untuk menghabiskan duit negara.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Nazri Aziz menjelaskan bahawa Rosmah mengetuai lawatan ke Oman, arab Saudi dan Bangladesh baru-baru ini. Apa yang lebih menghairankan Menteri Wanita, Menteri Besar-Menteri Besar dan Ketua Menteri sanggup mengekori bontot Rosmah [Malaysiakini]

Persoalannya di sini, siapa Rosmah ini? Apa jawatannya? Adakah jawatannya lebih besar dari Menteri Besar, Ketua Menteri dan Menteri itu sendiri? Apa kapasiti Rosmah untuk mengetuai lawatan yang diikuti oleh Menteri-menteri? Adakah siapa sahaja boleh menghabiskan duit kerajaan untuk keluar negara?

Sejumlah RM134,317.76 wang seperti yang dilaporkan oleh Nazri Aziz telah dihabiskan untuk membiayai perjalanan Rosmah bersama pak turut-pak turutnya yang terdiri daripada Menteri-menteri dan Ketua Menteri termasuk Menteri Besar. Nampaknya jawatan Rosmah sama taraf dengan Perdana Menteri Malaysia. Jawatan apakah itu? Berapa pula gaji yang diperolehinya setiap bulan?

Ramai orang tertanya-tanya, apa masaalah Rosmah ini? Mengapa dia sering keluar di media-media malah selalu sangat menyebok di dalam hal-hal negara? Apa kena mengena dia dan pentadbiran Malaysia? Menteri-menteri yang berpuluh tu dah bangang tak pandai buat kerja ke? Rosmah ni bijak sangat ke? Perlu ke Rosmah ke hulu ke hilir masuk campur pentadbiran negara?

Negara dan Wang Negara nampaknya diperlakukan seperti hak peribadi keluarga Rosmah Mansor dan Isterinya Najib. Kalau Malaysia ini syarikat bapak Rosmah lantaklah dia nak buat apa! Ini negara bukan keluarga Rosmah yang punya! Mungkin selepas ini Ketua Polis negara pun boleh arahkan isterinya untuk bersama-sama menangkap dan menyoal siasat perompak.

ReJaM© "Malaysia semakin gila, rosmah mansur busy mengalahkan menteri..."

source: http://milosuam.blogspot.com/2011/03/bukti-kukuh-menteri-dan-ketua-menteri.html#ixzz1GBOSaFZr

No comments: