Saturday, March 26, 2011

Apalah lain cite lain gambar lak yg keluar kah kah kah..


Nasib Zul Kulim PRU-13... hahahaha....!!!!

Ooopppsss... tersalah paste gambar pulak dah....,
apa kejadahnya gambar malaun nih.. tersesat kat sini... gua nak cerita pasal Pak Janggut Kulim laaa... bukan pasal Pak Guard Parlimen nih... menyemak jelah mamat nih....

Rancangan tergendala sekejap...!!!
ok... dah boleh sambung baca kat bawah... muakakakakaaaaa.... 


Kita juga yakin 110% MP Kulim-Bandar Baru, Zulkifly Nordin ini tak akan jadi calon lagi dalam PRU ke-13 yang akan diadakan tidak lama lagi.


Ini kerana Zulkifly Nordin telah dipecat dari PKR. Mustahil beliau akan dicalonkan oleh UMNO. Dalam PRU ke-12 tahun 2008 yang lalu, beliau bertanding atas tiket PKR menentang calon UMNO.

Beliau menang kerana Jawatankuasa Bahagian UMNO dan majoriti ahli-ahli UMNO mensabotaj calon UMNO sendiri. Ini dilakukan kerana Ketua Bahagian UMNO Kulim-Bandar Baharu yang diketuai oleh Dato' Kadir Sheikh Fadzir yang tidak bersetuju dengan keputusan mantan Presiden UMNO dan PM Islam Hadhari, Pak Lah yang tidak mencalonkan dirinya semula dalam PRU tersebut.

Maka ramailah pengundi2 di kawasan itu telah disogokkan dengan wang bernilai RM50/ setiap seorang agar tidak mengundi calon UMNO dan meminta pengundi-pengundi memberikan undi mereka kepada calon PKR, Zulkifly Nordin.

Inilah protes yang dilakukan oleh UMNO Bahagian yang menyebabkan calon UMNO tewas, bukan hanya bergantung kepada kekuatan jentera pilihanraya Barisan Alternatif. Zulkifly Nordin sewajarnya berterima kasih kepada UMNO Bahagian terutama kepada Ketuanya, Dato' Kadir Sheikh Fadzir yang mengambil pendirian " If that's not mine, then let's all of us not having it"
Dengan bantuan ahli-ahli PAS dalam semangat Tahluf Sisasi sebagai Barisan Alternatif, maka Zulkifly Nordin menang dan ditabalkan sebagai Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu dengan kemenangan yang selesa menewaskan calon UMNO/BN.

Sebelum Zulkifly Nordin menyertai PKR, beliau adalah bekas Yang Dipertua PAS Bandar Tun Razak. Tetapi beliau telah dipecat dari PAS kerana bertanding sebagai calon pada PRU tahun 1990 tanpa mendapat restu dari pucuk pimpinan PAS di kawasan Sabak Bernam (kurang pasti di kawasan yang sebenarnya beliau bertanding pada tahun itu).

Berdasarkan sejarah beliau itu, kita boleh mengandaikan jenis apa sikap dan pendirian Zulkifly Nordin ini. Beliau lebih mementingkan diri sendiri daripada taat kepada pemimpin dan tidak setia kepada jamaah. Entah mengapa PKR mengambilnya menjadi ahli dan meletakkan beliau sebagai calon dalam PRU yang lepas.

PKR sewajarnya tidak terlalu tamak untuk mendapat agihan kerusi yang ditandingi. Calon-calon perlu disaring dengan lebih teliti dan bukan ambil semborono sahaja memilih calon-calon dalam pilihanraya.

Pastinya UMNO Bahagian Kulim Bandar Baharu tidak akan mencalonkan Zulkifly Nordin jika pun beliau berhasrat untuk menyertai UMNO pula. UMNO Bahagian itu tentunya akan mencalonkan salah seorang dari Jawatankuasa Bahagian tersebut.

Walaupun beliau mungkin akan bertanding atas tiket calon Bebas, beliau tidak mungkin akan menang, jauh BBQ dari api. Pengundi-pengundi yang dulunya menyokong dan mengundi beliau dalam PRU ke-12 tahun 2008 yang lalu, khabarnya telah benci dengan tindak tanduk beliau setelah keluar dari PKR. Tambahan pula, beliautidak pernah turun padang melawat kawasannya bertanyakan masalah yang di hadapi penduduk semenjak beliau dipecat dari PKR.

Maka selepas PRU ke-13 akan datang, beliau diramalkan akan bergiat semula dengan aktiviti lamanya iaitu mengadakan ceramah di surau-surau dengan tajuk yang sama itu mengenai jumlah dan masalah murtad dikalangan Muda Belia Melayu/Islam.

Tidak pasti pula, samada... ada atau tidak surau-surau atau masjid yang masih tidak jemu-jemu lagi akan mengundang beliau mengadakan ceramah. Itu sahajalah modal dan pengetahuan yang ada padanya mengenai Islam. Sesekali mungkin beliau mendapat pelanggan yang memerlukan khidmatnya sebagai peguam.

Nampak gaya 110% jugalah karier politik Zulkifly Nordin ini bakal berakhir menjelang PRU ke-13 ini kelak.

Sekian.
para_jump101

p/s: Kalau lu orang nampak dia sedang berjalan kaki di tepi jalan... lu orang tolak jer...  ke tengah jalan.. biar di langgar kereta...., gua jugak yakin 110%... lebih cun lagi kalau ada steamroll yang lalu... biar penyek tak nampak rupa... senang sikit pihak perbandaran nak mencuci jalan..., sodok dengan penyodok.. masuk guni... kambus... hahaha....

.... kah...kah...kah....
Sila Klik Zulkifli Nordin

Ikut Suka Aku

1 comment:

Yob said...

Zul Kulom dah kaya raya...